סובלים מרגישות שמיעתית או מיסופוניה? AIT היא השיטה שאתם צריכים להכיר.

כולנו שומעים רעשים וקולות בצורה אחרת ולרובנו אותם רעים וקולות לא מפריעים לתפקוד היום יומי. אך ילדים ומבוגרים בעלי רגישות שמיעתית לא מצליחים לווסת את הרעש שהם שומעים מה שגורם להם לתחושת תסכול גדולה ומוביל להתפתחות של קשיים נוספים. שיטת AIT  (Auditory Integration Training) הינה שיטה הקיימת לא מעט זמן אך עדיין רבים אינם מודעים אליה וחבל.

איך מתבצע הטיפול?

השיטה פתוחה כבר בשנות השישים של המאה הקודמת על ידי רופא בשם גיא ברארד אשר היה רופא מומחה בתחום אף אוזן גרון. ד"ר ברארד טען שי ישנו קשר הדוק בים הקולות והרעשים שאנו שומעים לצורה בה אנחנו מתנהגים ביום יום ואם נווסת את השמיעה שלנו הדבר ישפיע על ההתנהגות שלנו לטובה.

הטיפול עובד בצורה הבאה- המטופל מגיע למרכז הנוירומוטורי ועובר בדיקת שמיעה, לאחריה הוא נכנס לחדר ובו הוא מקשיב למוסיקה בתדרים שונים אשר מרגילים את המוח להקשיב מחדש בצורה מאוזנת יותר. הטיפול נמשך כחצי שעה בכל פעם עם הפסקה של שלוש שעות והאזנה נוספת. אורכו של כל הטיפול הינו עשרה ימים סך הכל ולאחריו מערכת השמיעה קולטת את הקולות והצלילים בצורה נעימה יותר ומאוזנת יותר וכתוצאה מכך התגובות הן רגועות יותר.

הטיפול יכול להוביל לא רק לשיפור משמעותי בקליטה ובעיבוד של הקולות והצלילים אלא גם בקשיים הנלווים שמקורם בחוסר האיזון השמיעתי.

למי מתאים הטיפול?

הטיפול מתאים לילדים מגיל שלוש וגם לבני נוער ומבוגרים אשר מודעים לרגישות שמיעתית או מיסופוניה. כמו כן הוא מתאים לכאלה הסובלים מקשיים בוויסות החושי, קשיים רגישים, קשיי קשב וריכוז ו/או קשיים התנהגותיים. הטיפול אינו מתאים כלל מתחת לגיל שלוש או לאנשים הסובלים מבעיות ודלקות אוזניים כרוניות או איבוד שמיעה.

למה חשוב לעבור את הטיפול?

הרבה מאוד ילדים סובלים מקשיים כאלה ואחרים כאשר המקור שלהם או חוסר איזון שמיעתי. כאשר ילד חווה את הצלילים והקולות מסביבו בצורה קיצונית המוח מפרש אותה בצורה לקויה והדבר מתבטא בהתקפי כעס, קשיי קשב ריכוז ועוד.

חשוב לבצע בדיקת שמיעה ולאחריה להתחיל טיפול ב AIT שבסופו ירגיש הילד שיפור משמעותי בשמיעה שלו ויפגין יכולות גבוהות יותר של קשב וריכוז, הדנה ואף שיפור בדיבור.

לקריאה נוספת על הטיפול

ליצירת קשר לקביעת בדיקת שמיעה ואבחון

 

 

השאירו פרטים ונחזור אליכם לתיאום פגישה:

דילוג לתוכן