הטיפול בהפרעת הקשב הוא טיפול רב-ממדי

האבחון של ילד עם הפרעת קשב וריכוז וההבנה שלילד יש קושי או קשיים היא רק ההתחלה. לאחריה מגיע השלב החשוב ביותר שיש להתמיד בו בכדי לטפל בקושי ולסייע לילד והוא שלב הטיפול. הטיפול הטוב ביותר והמוצלח ביותר הוא טיפול משולב של טיפול פסיכולוגי, הדרכתי והתנהגותי. החשיבות היא להתאים את הטיפול לילד ולקושי שלו ולבנות תכנית טיפול אינדיבידואלית לילד ולהוריו. במקרים רבים ההורה צריך ללמוד להפריד את הקושי ואת התסכול שלו מהקושי והתסכול של הילד, ולמצוא עבורו תמיכה נוספת להדרכת הורים וטיפול משפחתי. אצלנו בקליניקה תמצאו חלק מהטיפול בהפרעת קשב וריכוז והוא הטיפול ההדרכתי וההתנהגותי.

תמונה מתוך PEXELS

הטיפולים המומלצים לילד עם הפרעת קשב וריכוז ולהוריו:

טיפול פסיכולוגי- טיפול זה שם דגש על ההתנהגות של הילד בסביבתו- היחס שלו לאחרים והיחס של אחרים אליו והתגובות שלו ליחס זה. טיפול זה נעשה תוך התייחסות לרגשות הילד והבעתם בקול רם ובניית תהליך רגשי הדרגתי בו הילד לומד להבין כיצד ההתנהגות וההתנהלות שלו משפיעה על הסובבים אותו ומה הוא יכול לבצע אחרת בכדי לקבל יחס אחר ולהגיב אחרת. בטיפול לומד הילד, וגם ההורים להבין את מקור ההתנהגות ואת המניעים וכן את הרגשות שצפים בזמן ההתנהגות ולאחריה ולבודד את הגורמים ולטפל בהם.

הדרכת הורים- הדרכה זו מיועדת לתת להורים כלים להתמודד עם הילד ועם הקשיים שלו. ההורים לומדים להבין את המניעים שמאחורי התגובות של הילד, לחזק התנהגויות רצויות ולהפסיק התנהגויות לא רצויות. הדרכת ההורים מועברת לשני ההורים ביחד על מנת לייצר שיתוף פעולה וחזית אחידה מול הילד ובמידת הצורך ניתן לבצעה כל הורה בנפרד או בקבוצה.

טיפול התנהגותי– התערבות התנהגותית נדרשת על מנת להפסיק תגובות התנהגותיות שאינן מתאימות ולייצר דפוס התנהגות חדש. אחד הקשיים הבולטים אצל ילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז היא היכולת לשמר שינויים בהתנהגות ולכן הטיפול המומלץ ביותר בתחום ההתנהגות הוא טיפול CBT- טיפול קוגניטיבי התנהגותי שמתמקד ברכישת כלים לשליטה עצמית ומציאת פתרונות יעילים להתמודדות עם מצבים של חוסר שליטה.

סביבה תומכת ומתפקדת:

בכדי לסייע לילד להתמודד עם הקשיים שלו ולעזור לו להתקדם ולשפר את ההתנהגות שלו יש צורך בסביבה תומכת ומתפקדת. הדרכת הורים ואף הדרכה משפחתית בעת הצורך, תמיכה ומתן מענה מצד הצוות הטיפול, טיפול רגשי על כל סוגיו בהתאמה לאופי הילד ולקושי שלו. כל אלה יבנו מערכת תמיכה חזקה ויציבה עבור הילד וישפרו באופן משמעותי את היכולת שלו להתמודד עם המציאות, לשנות ולשמר דפוסי התנהגות שונים ולתפקד בצורה הטובה ביותר בכוחות עצמו, על אף קשייו.

בקליניקה אנו מטפלים בהפרעות קשב וריכוז, בקושי בוויסות החושי ורגישות שמיעתית במספר דרכי טיפול שהם נגזרת של CBT כגון טיפול רגשי ואימון אישי. לבדיקת התאמה מוזמנים לפנות אלינו.

 

 

השאירו פרטים ונחזור אליכם לתיאום פגישה:

דילוג לתוכן