הטיפול השמיעתי והשפעתו על הילד

המטרה של הטיפול השמיעתי, טיפול שניתן גם בקליניקה שלנו היא לטפל ברגישות השמיעתית שאובחנה ולאזן את המערכת. אותה מערכת שקולטת את כל הגירויים החיצוניים אך מעבירה אותם בצורה לא מווסתת אל המוח כך שהילד שומע אותם בקול רם מדי או שומע בקושי. התהליך אינו ארוך ואינו פולשני ולאחר עשרה ימים של טיפולים קבועים והתמדה המערכת מגיעה לאיזון כמעט מושלם של קליטת אותם רעשים. בסופו של התהליך, המוח מצליח להתמודד עם הגירויים החדשים בדיוק בווליום הנכון- לא גבוה מדי ולא נמוך מדי.

הטיפול השמיעתי אמנם עוזר לווסת את העיבוד של גירויים חיצוניים והדרך בה הם מתקבלים במוח- אבל הוא משפיע על הילד בכמה מישורים וגורם לשיפור משמעותי במישור הרגשי, במישור הלימודי, במישור המוטורי ובמישור ההתנהגותי.

 

תמונה מתוך PEXELS

התהליך מביא לשיפור משמעותי בכמה מישורים:

שיפור משמעותי במישור הרגשי– האיזון השמיעתי משפר את עיבוד הגירויים החיצוניים ובכך מפחית את הלחץ המתח והעצבנות. כשהקושי השמיעתי נעלם איתו נעלמות גם התגובות האימפולסיביות.

שיפור משמעותי במישור הלימודי– האיזון השמיעתי משפר את יכולת הריכוז ובכך תורם למיקוד החשיבה. ההתמקדות מונעת הסחות דעת, תורמת לערנות ומאפשרת לפתח את מיומנויות הקריאה והכתיבה הנחוצות. כאשר מנטרלים את הגורמים החיצוניים שמפריעים- תהליך הלמידה  מתרחש בצורה תקינה וניתן להתמיד בו לאורך זמן.

שיפור משמעותי במישור ההתנהגותי- ברגע שהשמיעה מתאזנת והקושי נעלם כלא היה, הרעשים החיצוניים מתפוגגים מה שמביא לשקט ושלווה מבחוץ ומבפנים. ילד שליו ורגוע הוא ילד שיכול לשבת, להירגע, לנוח וללמוד. ילד רגוע יכול ללמוד וליישם את כישורי החיים הנדרשים לו.

בהרבה מאוד מקרים קשיים רגשיים, לימודיים, מוטוריים והתנהגותיים נגרמים בגלל חוסר איזון שמיעתי או רגישות שמיעתית. ההמלצה היא לבצע בדיקה וכמובן להתאים את הטיפול השמיעתי שכפי שניתן לראות משפיע לטובה באופן משמעותי על כל המישורים האלה.

ניתן לבצע את האבחון וכן את הטיפול אצלינו בקליניקה, לאבחון והתאמת תוכנית טיפולית צרו איתנו קשר.

השאירו פרטים ונחזור אליכם לתיאום פגישה:

דילוג לתוכן