קרוב להפליא ורועש להחריד- רגישות שמיעתית והשפעתה

מחקרים רבים מראים שיש קשר ישיר בין איכות השמיעה ליכולת הלמידה, הוויסות חושי ולהתנהגות באופן כללי. אנשים בעלי רגישות שמיעתית נוטים להתפרצויות כעס, לסבול מקשיי שינה ונמצאים בסיכוי גדול יותר לפתח בעיות קשב וריכוז וקשיים נוספים. אחד מהחוקרים המובילים בתחום היה רופא אף אוזן גרון בשם ד"ר ברארד. ד"ר ברארד מצא קשר ישיר בין איכות השמיעה של אדם כלשהו לבין יכולת הקשב, הלמידה והרגישות שלו , מה שהביא אותו לפתח שיטת טיפול ברגישות שמיעתית.

קיים קשר ישיר בין רגישות שמיעתית להתפתחות של קשיים נוספים:

המחקר של ד"ר ברארד הוכיח שיש קשר ישיר והדוק בין רגישות שמיעתית להתפתחות של קשיים בוויסות החושי וקשיים נוספים. ילדים הסובלים מרגישות שמיעתית נוטים באופן משמעותי לפתח הפרעות קשר וריכוז, לחוות קשיי התארגנות ובאופן כללי להגיב בצורות לא מווסתות ושלא תואמות את המצב. המסקנה שהתקבלה מהמחקר היתה חד משמעית- כאשר ילד סובל ממצב של רגישות שמיעתית הקושי מייצר אצלו תגובות קיצוניות, חוסר יכולת התמודדות במצבים חברתיים והסתכלות לא פרופורציונאלית ולא תואמת למצב מסביב.

תמונה מתוך אתר PEXELS

הרגישות השמיעתית מתבטאת בהתנהגות קיצונית, לעיתים אף אלימות והתפרצויות פתאומיות אשר המקור והגורם שלהן נופל על סיבה אחרת עד שבודקים ומוצאים את הסיבה האמיתית להתנהגות והיא- רגישות שמיעתית.  לכן בכדי לוודא ולאבחן מאיזה קושי בדיוק הילד סובל ולא לקטלג אותו אוטומטית תחת בעיות התנהגות או הפרעת קשב וריכוז– מומלץ תחילה לבצע בדיקת רגישות שמיעתית.

הטיפול השמיעתי של ד"ר ברארד AIT:

המטרה של הטיפול השמיעתי שפותח על ידי ד"ר ברארד ובו נעשה שימוש בקליניקה הוא לטפל ולאזן את המערכת. אותה מערכת שקולטת את הגירויים החיצוניים- ומעבדת אותן בצורה גבוהה או נמוכה מדי.

שיטת AIT- Auditory Integration Training הינה שיטה בה המטופל מרכיב אוזניות ודרכן מקשיב למוסיקה שעברה עיבוד מיוחד ומושמעת לו בתדרים שונים. המטפל מכייל את הנתונים של המכשיר בהתאם לקושי שאובחן את המטופל ובהתאם לבדיקות השמיעה בתחילת הטיפול ותגובותיו במהלך הטיפול.

הטיפול מסייע בעיצוב השמיעה ומאמן את המכלול של האוזן- אוזן תיכונה, אוזן פנימית, עצב השמיעה והמוח. מדובר בטיפול שאינו פולשני ואינו מציק אלא נעים ובטוח ובסופו של התהליך המוח מצליח לעבד את הגירויים בצורה הנכונה והמטופל חווה שיפור משמעותי עד מאוד.

במידה ואתם חושבים שילדכם סובל מרגישות שמיעתית ואתם מעוניינים לדעת אם הטיפול מתאים לו, אתם מוזמנים לפגישת אבחון ובדיקה בקליניקה.

 

 

השאירו פרטים ונחזור אליכם לתיאום פגישה:

דילוג לתוכן