המרכז לנוירומוטוריקה – אימון למוח
לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, קשיי ויסות רגשי וחושי וקשיי התנהגות

אצלנו במרכז מאמינים שכדי לטפל בבעיה בצורה יעילה, יש לאתר ולזהות את השורש שלה. זה בדיוק מה שצוות המומחים שלנו מתמחה בו. אצלנו תמצאו מעטפת מקיפה לטיפול במגוון רחב של קשיים רגשיים והתנהגותיים, על ידי אנשי מקצוע בעלי מוניטין וניסיון רב. שיטות הטיפול שלנו מבוססות על עשרות שנים של מחקרים בתחום תפקוד המוח, ועל סיפורי הצלחה שהביאו לשינוי בחייהם של אלפי ילדים, בני נוער ומבוגרים

21 שנים, אלפי הצלחות

לקשיים התנהגותיים, רגשיים, קשיי ויסות תחושתי והפרעות קשב וריכוז יכולות להיות סיבות שונות. לכן מציאת פתרון מעמיק לבעיה חייבת לעבור דרך זיהוי המקור שלה, בין אם מדובר בילדים ובני נוער ובין אם במבוגרים. אצלנו בקליניקה תהליך הטיפול מתחיל בפגישה אישית, בה מזהים את מקור הקושי, ואחריה מתאימים את הטיפול המדויק לכל מטופל, כך שיתמקד בשורש הבעיה ולא בסימפטום שלה. זו המומחיות שלנו.

כך, לפני שניגשים לטיפול מזהים את השורש: לעיתים מקור הקושי של המטופל הוא במוח או אפילו באוזניים, וטיפול קצר וממוקד יכול לפתור את הבעיה. כשהמקור הוא באוזניים, הדבר יכול להתבטא ברגישות שמיעתית שמצריכה איזון שמיעתי – טיפול AIT  בן עשרה מפגשים המוכח מחקרית. כשהמקור לקושי הוא במוח/נוירולוגי, הטיפול המוצע הוא נוירומוטוריקה – טיפול באמצעות תרגילי תנועה, המאמנים את המוח ומפתחים את הקואורדינציה בין חלקיו השונים, ובכך יוצרים את התשתית הנחוצה לשיפור ביצועים מנטליים, קוגניטיביים, רגשים ומוטוריים.

לעיתים טיפולים ממוקדים ומוכחים אלה לבדם יספיקו, ולעיתים יהיה צורך להמשיך לטיפול רגשי המוצע בקליניקה, לאחר שהטיפול בשורש הבעיה כבר החל. יהיה מקור הבעיה אשר יהיה – אצלנו תמצאו מעטפת טיפולית רחבה והוליסטית, המותאמת אישית על ידי צוות המרכז – אנשי מקצוע בעלי ניסיון רב, מומחים בתחומם שרואים בעבודתם שליחות.

בעשרות השנים בהן פועלת הקליניקה, טופלו בה אלפי ילדים, בני נוער ומבוגרים, שעברו מחיים עם קשיים ומורכבויות רגשיות והתנהגותיות, לחיים מאוזנים, טובים ואיכותיים. במקרים רבים המטופלים נגמלו מהצורך בטיפול תרופתי תוך פרק זמן קצר מאוד.

גם ילדים שחוו טיפולים רבים אחרים ומתקשים לשתף פעולה, מוצאים את הטיפולים המוצעים תחת המעטפת של הקליניקה נעימים וחווייתיים. הניסיון רב השנים שלנו מוכיח, כי קל לרתום גם ילדים צעירים לשיטות הטיפול של הקליניקה, באמצעות תרגילים פשוטים איתם הם משתפים פעולה בצורה אקטיבית. דרך השיפור שהם חווים בעקבות התרגילים במישורי החיים השונים – חברתית, התנהגותית, רגשית ולימודית – הם חווים גם חווית הצלחה, ומתחברים לכוחות הפנימיים שבהם.

שיטות הטיפול שלנו

לתיאום פגישה:

במי אנחנו מטפלים?

הפרעות קשב וריכוז

ילדים ובני נוער שמוסחים בקלות, מתקשים להתרכז לאורך זמן, לא מצליחים להתמקד בפעולה אחת באופן רציף, לא מאורגנים בזמנים, חווים קשיים בלימודים ולעיתים אף מקבלים טיפול תרופתי להפרעות קשב וריכוז.

קשיי ויסות רגשי וחושי

ילדים ובני נוער החווים חוסר איזון רגשי, מגיבים בקיצוניות ובחוסר פרופורציה למצבים חברתיים שונים, סובלים מהתפרצויות זעם ומחוסר יכולת להתמודד רגשית עם אירועים שונים בחייהם. בילדים עם קשיי ויסות חושי נראה אי סבילות למגע של בדים מסוימים על העור, של פתקית הבגד או של תפר מסוים בבגד, אי סבילות של מרקמים מסוימים על העור, דוגמת קרם הגנה, או אכילה בררנית.

קשיים התנהגותיים וחברתיים

ילדים, בני נוער ומבוגרים המתקשים בתקשורת חברתית או זוגית, נוטים להתפרצויות כעס או בכי, מגיבים בקיצוניות למצבים חברתיים שונים, חווים אי שקט ותחושות תסכול, פחד או חוסר ביטחון.

מי אנחנו?

צוות המרכז

את הטיפולים במרכז מבצע צוות מטפלים מקצועי בעל מוניטין רב שנים:  נדב משיח, מנהל המכון ומטפל רגשי והתנהגותי, ורם גלבוע, פסיכותרפיסט, מאמן ומטפל מוסמך בשיטת AIT איזון שמיעתי.

ההתמחות שלנו

המרכז הוקם ב-1990 ומעניק מעטפת רחבה לטיפול מהשורש במגוון בעיות התנהגותיות, רגשיות וחברתיות: איזון שמיעתי, נוירומוטוריקה – תחום ההתמחות שלנו, המבוסס על מחקרים העוסקים במוח ובהתפתחותו, בפסיכולוגיה ובמדעי ההתנהגות – וכן טיפול רגשי.

מוכח מחקרית

הטיפולים במרכז מבוססים על מחקרי מוח עדכניים, המצביעים על קשר ישיר בין תרגילי תנועה לשיפור יכולות קוגניטיביות, עם השפעה ניכרת על תפקוד המטופל ואיכות חייו. שיטת הטיפול לאיזון שמיעתי AIT, שפותחה על ידי ד"ר גיא ברארד, רופא א.א.ג צרפתי, מבוססת על מחקרים עדכניים המעידים על קשר ישיר בין שמיעה להתנהגות, ובין רגישות תחושתית ושמיעתית לבין קושי רגשי, חברתי והתנהגותי.